Henry inviterer deg til en samtale. Han løfter brukeropplevelsen og sørger for å gjøre jakten på informasjon enklere. Til chatbot å være er han ganske jovial og sympatisk.
Med dette utgangspunktet ville Compendia få en mer visuell profil på deres chatbot; Henry.
Illustrasjonen av boten var allerede på plass, og siden den er gjenkjennbar gjennom kunden Compendia sine flater, var det et naturlig ikon for merkevaren. Oppdraget ble da å beholde hans uttrykk, og stilisere illustrasjonen så mye at den kan anvendes i alle informasjonskanaler.
Logoteksten er like relevant og illustrerer den kontinuerlige samtalen mellom bruker(e) og chatbot-systemet. Den fortløpende kommunikasjonen danner grunnlaget til at samtalen blir bedre og bedre, og bidrar til utvikling og læring for en chatbot som klarer å prestere mer presist for hver dag som går.
En visuell identitet er en del av merkevaren, men det betyr ikke at de fantastiske folkene som jobber med å forbedre Henry spiller noen mindre rolle. De er like mye merkevaren i sin kontakt med kunden og i den kontinuerlige utviklingen av Henry.