Arium AS, ekspertleverandøren av ståltanker for et HAV av industrier! 🛠️🐟
Jeg har hatt gleden av å designe både ny logo og nettside. Logoen symboliserer noe av norsk natur og har en form tilpasset deres industri. Tankene deres er ikke bare robuste og holdbare, men også en viktig del av mange industrielle prosesser.
Sjekk ut deres nye nettside her: https://www.arium.no
En stor takk til Andreas Aursland for tilliten og samarbeidet! Det har vært en herlig reise å bistå til merkevarebyggingen.
Go with the flow 🏄
Vi har vært så heldige å jobbe med Flow Retail for en rebranding med ny logo og visuell identitet 😍
Flow Retail tilbyr en allsidig POS-plattform for forhandlere i alle størrelser. Kanskje markedets beste integrasjon mellom nettbutikk, varehus og fysisk butikk. Spør du meg ihvertfall... OG jeg er ingen ekspert 😂
Med brukervennlighet, pålitelighet og sømløs integrasjon i fokus, blir salg på flere platformer som en drøm. 🧠💡
Og det var utgangspunktet for logoen. En F som viser flyt og bevegelse. Fargene er basert på skylagring(himmelblå) harmonisert med soliditet (dyp blå) og kontrasten i orange eller "O'rosa" som jeg har døpt den. Fargen sand er bindeleddet og kan symbolisere fundamentet som elver ofte flyter på.
🧑💻 Flow Retail er stadig i utvikling og det erfarer kundene gjennom stadige utbedringer og tjenester som oppdateres ukentlig i systemet.
🕊 🌍 Spenn vingene og fly for logoen og nettsiden til Intentum!
Låvesvalen er en vakker fugl som migrerer mellom Afrika og Norge hvert år, et kjærkomment tegn her hjemme på sommeren. På samme måte har Intentum som mål å "legge til rette for samarbeid mellom lokale entreprenører i sør og skandinaviske givere som vektlegger bærekraft. "Intentum bygger bro mellom Norden og Kenya gjennom en markedsdrevet tilnærming, ikke gjennom bistand.
Dette handler om å investere med både hode og hjerte for å skape en bedre fremtid for samfunn gjennom lokale virksomheter. Prosessen med å utvikle logoen var full av inspirasjon. Vi gikk gjennom flere runder med ulike uttrykk og utforskning før vi landet på designet med to svaler. Kunden har vært aktivt involvert i hele prosessen, noe som sikret at resultatet virkelig representerer deres visjon og verdier. Logoen viser to svaler som flyr sammen, et symbol på samarbeid og vekst i fellesskap. Fargene, en dyp blå fra det kalde nord og en sterk rød fra det varme Afrika, representerer essensen av Intentum.
Ta gjerne en titt på nettsiden vi har utviklet: www.intentum.no
Likte du det du så? Fly med særpreg du også!
Oh My Garn! Et friskt pust inn i garn og strikkeverden.- For en fest det er å jobbe med disse folkene 🥳
Da en visuell identitet skulle utarbeides for Oh My Garn! Var det ikke vanskelig å definere retningen for dem. De hadde mange gode tanker rundt hvem de er. 🗣️ «Ikke knall beige» er et definerende sitat fra Trine Fløtre-Gansmoe som jeg har kost meg med i etterkant.Businessmessig er det utrolig kjekt å ha fulgt de ulike stadiene de har vært i.
Fra den kreative visuelle utviklingen til kapitalinnhenting, forretningsutvikling og målsettinger. Og gjennom hele linja har historien blitt fortalt med visuelle virkemidler fra den grafiske profilen ✨
For meg har garn og strikk mye personlighet og det falt naturlig å kunne skape et univers der vi kunne fortelle en historie med gode karakterer. Fra lidenskapelige italienere til strikkende legender fra Ganddal. Jeg foreslo å hedre min avdøde og strikkeglade bestemor og gav hovedkarakteren navnet Gunda. Oh My Gunda!
Sutalaust var et ord som satt igjen ved første møte med Torstein og Nicholas i Fjogstad-Hus.
Det var noe med ordet som dekket hele tjenesten de ville lansere. En bekymringsfri måte å holde huset. Hjelp til å avdekke feil eller mangler og samtidig forebygge eventuelt større skade på våre hjem.
Tjenesten skulle være enkel, Fjogstad-Hus foretar en fagsjekk, leverer en rapport på husets tilstand, og følger opp med anbefalte tiltak eller avtaler en ny sjekk innen 5 år.
Vi startet jobben med å bygge en visuell profil og landet på det å sammenligne huset med et ladbart batteri. Noe de fleste kan relatere til. Man må lade for å vedlikeholde. Energieffektive løsninger er i fokus hos Boligpleie, og det er derfor en egen post da man skal utføre en fagsjekk på boligen.
Tjenesten fikk tre steg for å gjøre ting enda mer konkret:
Fagsjekk, boligrapport og husmester.
Jeg supplerte med illustrasjoner for å tilføre tjenesten lavere terskel og mer liv. Samt ikoner som kunne indikere tilstanden på boligen.
Særpreg har levert logo, identitet, illustrasjoner og webdesign for boligpleie.no
En liten smak av øylivet ⚓️🍦🍓
Her er årets beste is produsert midt i Stavangers skjærgård. - Nærmere bestemt, Kalvøy.
Historien om bærenes vekstvilkår i sjøkanten, og isens reise gjennom skjærgården inn til Stavanger var noe som skulle formidles. Og så er det jo utrolig flott på Kalvøy :)
Historiefortelling med illustrasjon som virkemiddel 🖍
Poynt er en gjeng med konsulenter på markedsføring og kommunikasjon.
Susanne, Trine og Anders ønsker å være inspirerende og jobbe for vekst hos sine kunder og samarbeidspartnere. Navnet Poynt skiller seg naturlig ut der Y-en viser at Poynt tenker i andre baner.
Derfor var det naturlig å basere logoen på Y-en. Logoen symboliserer vekst og nettverk med piler som peker oppover og utover.
Stikkord: Minimalistisk, clean, moderne.
Henry inviterer deg til en samtale. Han løfter brukeropplevelsen og sørger for å gjøre jakten på informasjon enklere. Til chatbot å være er han ganske jovial og sympatisk.
Med dette utgangspunktet ville Compendia få en mer visuell profil på deres chatbot; Henry.
Illustrasjonen av boten var allerede på plass, og siden den er gjenkjennbar gjennom kunden Compendia sine flater, var det et naturlig ikon for merkevaren. Oppdraget ble da å beholde hans uttrykk, og stilisere illustrasjonen så mye at den kan anvendes i alle informasjonskanaler.
Logoteksten er like relevant og illustrerer den kontinuerlige samtalen mellom bruker(e) og chatbot-systemet. Den fortløpende kommunikasjonen danner grunnlaget til at samtalen blir bedre og bedre, og bidrar til utvikling og læring for en chatbot som klarer å prestere mer presist for hver dag som går.
En visuell identitet er en del av merkevaren, men det betyr ikke at de fantastiske folkene som jobber med å forbedre Henry spiller noen mindre rolle. De er like mye merkevaren i sin kontakt med kunden og i den kontinuerlige utviklingen av Henry.
🌼 Agapanthus AS er en leverandør av hagekanter og hageredskaper med fokus på kvalitet og bruk. Logoen har gjennomgått et redesign, men fikk beholde den ikoniske illustrasjonen. Et voilá, – en logo med gjenkjennelige elementer i ny drakt.
Takk for samarbeidet - gleder meg til fortsettelsen!
Agapanthus: ἀγάπη (agapē – "kjærlighet"), ἄνθος (anthos – "blomst")
= Lidenskap for hage…
Å beskytte kulturlandskapet, og sikre oss matjord for kommende generasjoner. Eller utnytte litt av det til industritomter og sikre arbeidsplasser og økonomi for de kommende generasjoner? Jorddøgn 2022 er engasjerte i den åpne dialogen mellom bondens liv og samfunnsutviklingen. Bøker om jordbruk, bønder som selv skriver, og engasjerte samfunnsdebatter er litt av ingrediensene til Jorddøgn litteraturfestival.
Se gjerne jorddogn.no
Jeg har laget nettsiden der også!
Bonden Jone Wiig og Kokken Arne Nese ønsker å skape mat og måltidsglede gjennom lokalproduserte kvalitetsråvarer og kokkelering av disse. Være seg omvisning i gartneri, kokkekurs samt midlertidig restaurantdrift i spennende lokasjoner.
Sammen har Jone og Arne utviklet sitt bidrag til redusering av matsvinnet, nemlig et knekkebrød produsert med uheldige grønnsaker som ikke når markedets “kroppsideal”, men som inni er like verdi... eh smakfullt.
Et produkt som er allsidig, sprøtt og velsmakende.
Beyonder er en batteriprodusent for framtiden (framtiden er nå?).
De ønsket å få visualisert potensialet i markedet i dag gjennom påvirkning av stabilisering av et høyt belastet strømnett og batterier i transportmidler som kan lades på få minutter slik at man kan ha 24 timers drift på disse.
Illustrasjoner er vektor, og har en isometrisk dybde.
JKL fører mikrosement og dekormaling til firma og private. For å framstå seriøse og med høykvalitets-produkter i porteføljen ønsket de en tidløs logo som var lett å konvertere til alle flater.
Logoen i seg selv gjenspeiler plantegninger av et rom inndelt av bokstavene i rommet som utgjør JKL.
Norske forhold er varierte, og krever fagkunnskap og kompetanse. Ueland AS har bred erfaring innen nybygg, rehabilitering og restaurering. Vi har stort fokus på solid håndverk og tradisjoner.
Logoen symboliserer et saltak satt sammen av bjelker, eller spiler satt sammen som en ark. Ueland vil uttrykke erfaring med tradisjonelle byggeteknikker, og moderne løsninger.
Profil og identitet, arbeidstøy, bilfolie og nettside.
ueland-as.no
Animasjon av HR-Henry. HR-Henry er Compendias chatbot-løsning, som implementeres i kundens nettsider. Her kan de også lage egne avatarer.
Albumet To be told ble gitt ut våren 2020, og jeg fikk sette Siljes preg på cover, og illustrasjoner i booklet. Logoen med håndgranat og hjerte er tegnet av Stine Rommetveit.
"Takk for at du klarte å catche, omforme
og visualisere hjertet mitt!
-Forever grateful!"
-Sitat Silje
ProDynamikk AS er en lokal leverandør som tilbyr trygge og effektive datatjenester, hovedsaklig for bedrifter.
De programmerer effektive system, og holder fast på at alt de leverer skal være svært enkelt i bruk.
Logo og identitet for Prodynamikk AS. Elefanten som symbol, symboliserer hukommelse, beskyttelse og levedyktighet. Formen er også en "P" som i Pro og en "D" i dynamikk.
Oppdrettsteknikk (OPTEK) er dattera til NOVAKS og drifter systemer for oppdrettsanlegg, og relaterte bedrifter. OPTEK er løsningsorienterte og skaffer riktig bemanning til kundenes behov. For å få en sammenheng med logoen til NOVAKS, ble form og rognkjeks benyttet for gjenkjennelse.
Emballasje og uttrykk for Per Gunnar Frafjord. Bonden fra vakre Frafjord produserer egen frukt og bær som presses til både saft og syltetøy. En ydmyk og diskret produsent som i all enkelhet trengte en visuell identitet for salg av produktene sine. I Frafjord finner du Månafossen som sammen med majestetiske fjell former identiteten til den lille bygda.
Logo, nettside og kommunikasjon.
Logo gjenspeiler et hus plassert i en horisont. Farger og uttrykk beskriver Trygghet, ro, ly.