Boligpleie

Visuell identitet

Bakgrunn

Fjogstad-Hus ønsket å lansere en ny tjeneste som skulle tilby en enkel og bekymringsfri måte å ta vare på hjemmet. Målet var å hjelpe huseiere med å avdekke feil og mangler, forebygge større skader og sørge for at boligen alltid er i god stand. Konseptet kunne oppsummeres i ordet «sutalaust», som betyr bekymringsfritt eller enkelt, og dette ble et nøkkelord for hele prosjektet.

Tilnærming

Oppdraget var å bygge en visuell profil for den nye tjenesten, Boligpleie. For å gjøre konseptet lett å relatere til, valgte vi å sammenligne et hus med et ladbart batteri. Denne metaforen illustrerer at et hjem krever jevnlig vedlikehold for å fungere optimalt og unngå at det går tomt for "energi". Energieffektive løsninger var et viktig fokusområde for Boligpleie, og batteri-konseptet passet perfekt for å fremheve dette. Vi strukturerte tjenesten i tre konkrete steg: fagsjekk, boligrapport og husmester, for å gjøre prosessen enda mer oversiktlig for kunden.

Løsning

Den visuelle identiteten ble bygget rundt batteri-metaforen. For å senke terskelen og tilføre mer personlighet, ble det laget illustrasjoner som skulle gi tjenesten liv og skape et vennlig uttrykk. I tillegg ble det designet egne ikoner som kunne indikere tilstanden på boligen.

Resultat

Resultatet er en helhetlig og gjenkjennelig profil for Boligpleie, som kommuniserer et viktig budskap på en enkel og tillitvekkende måte. Identiteten fanger essensen av "sutalaust" ved å være både profesjonell og imøtekommende, noe som gjør det enklere for huseiere å ta vare på hjemmet sitt. Kunden kan enkelt bestille en fagsjekk og få en rapport som gir oversikt over husets tilstand.

Tjenester levert

  • Logo og identitet
  • Illustrasjoner
  • Ikoner
  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Bestillingstjeneste (Calendly)

No items found.